פלסר 7, לוחמי ששת הימים
לוגו פלס"ר 7

סגן נעם אגמי ז"ל

לזכרם ולכבודנו
האתר הוקם על ידי צוות מחיילי הפלוגה, במטרה לזכור ולהזכיר לנו ולדורות הבאים

נולד ב גבעת חיים מאוחד  11.10.1947

נפל ב 5/12/73 בפעילות מבצעית בסיני, באזור האגם המר

נקבר בבית העלמין בגבעת חיים מאוחד, חלקה צבאית, שורה 3, מצבה ראשונה.

קשר:

קישורים: אתר יזכור

 

מתוך מפעל ההנצחה הממלכתי 'יזכור', שנערך ע'י משרד הביטחון:

נעם, בן רחל ויצחק, נולד ביום כ"ז בתשרי תש"ח(11.10.1947) בקיבוץ גבעת-חיים מאוחד ואת השכלתו היסודית והתיכונית רכש בבתי-הספר שבקיבוץ. הוא היה נער ערני ותוסס, שהרבה לשוטט ברחבי-הארץ. השתייך לחטיבת בני הקיבוץ המאוחד והיה חבר באגודת "הפועל" המקומית ונמנה עם נבחרות הכדורסל והכדורגל. נעם היה סקרן מטבעו ותאב-דעת. היה חובב קריאה נלהב והקדיש הרבה מזמנו לספרים.

נעם גויס לצה"ל במחצית אוגוסט 1966 והתנדב לאחת מסיירות השריון. בהיותו בקורס מ"כים פרצה מלחמת ששת-הימים ועם יחידתו הגיע נעם עד לגדות תעלת סואץ. לאחר סיום קורס המ"כים סיים נעם בהצלחה קורס מש"קי סיור שריון, קורס קציני חי"ר וקורס קציני סיור. לאחר שעשה תקופה מסוימת בתפקיד מפקד מחלקת ג'יפים, מונה לתפקיד סגן מפקד מחלקת סיור חטיבתית. הוא השתתף במלחמת ההתשה עד שהגיע מועד שחרורו מהשירות הסדיר.

לאחר שחרורו חזר למשקו ונכנס לעבוד בענף הרפת, היה סדרן עבודה ועבר לענף הכותנה. כאיש צבא לשעבר, היה פעיל בוועדת הקשר עם בני הקיבוץ המגויסים. כן היה פעיל בחוג הדרמטי שהוקם בקיבוץ והשתתף בכמה הצגות. בהיותו מבורך בחוש הומור הנחה מסיבות פנימיות בקיבוץ ועשה זאת בחן ובכשרון. הוא היה מעורה בין החברים ואהוב על כולם. במלחמת יום-הכיפורים לחם נעם בראש מחלקתו בקרבות בסיני. ביום י' בכסלו תשל"ד (5.12.1973), נפל סגן נעם בעת מילוי תפקידו בסביבות האגם המר הגדול שבסיני. הוא הובא למנוחת-עולמים בבית-הקברות בקיבוצו.

במכתב תנחומים למשפחה כתב מפקדו: "בנכם, סגן נעם ז"ל, שירת תחת פיקודי כמ"מ מחלקת סיור. היה לוחם אמיץ-לב ומפקד מעולה. הדאגה לשלום חייליו הייתה בראש מחשבותיו. חייליו ומפקדיו חבבוהו מאוד. תמיד ביצע את המוטל עליו והשרה ביטחון בלב חייליו".

בעלון הקיבוץ פורסמה כתבה לזכרו; כן הוצאה לאור חוברת המוקדשת לזכרו. 

אנדרטה לבני גבעת חיים מאוחד שנפלו במערכות ישראל