logopalsar7mobile
פלסר 7, לוחמי ששת הימים
לוגו פלס"ר 7

חנוך צמיר (צימרינג) ז"ל

לזכרם ולכבודנו
האתר הוקם על ידי צוות מחיילי הפלוגה, במטרה לזכור ולהזכיר לנו ולדורות הבאים

נולד ב 7/3/1948

נפטר ב 11/9/2016

נקבר בבית העלמין ברחובות

קשר: אילן צמיר – בן   ilantsamir@gmail.com

  יעל צמיר – בת  052-3010368

זקנתו מכבדת מאוד את  מצטייני שח"ק ע"ש חנוך צמיר

חנוך צמיר ז"ל (1948-2016), ממובילי נושא העלייה והקליטה בישראל.

מתוך הוקרה והערכה רבה, החל משנת הלימודים הקרובה מלגת ההצטיינות הניתנת לסטודנטים בפרויקט שח"ק (שירות חברתי קהילתי) תיקרא על שמו של המשנה למנהל הכללי לשעבר, מר חנוך צמיר ז"ל. חנוך פעל רבות לקידום עליית צעירים מכל העולם וקליטתם המיטבית בישראל, ועל כך החליט המשרד להעניקאת מלגות ההצטיינות על שמו ולזכרו.​

שירת במגוון תפקידים במערכות רבות, מתוכן כ-40 שנה במשרד העלייה והקליטה. כיהן כמשנה למנהל הכללי של המשרד וכן כראש המינהל לסטודנטים עולים.

חנוך האמין כי ישראל היא בית ועתיד לצעירי העם היהודי. הוא פעל רבות לקידום עליית צעירים מכל העולם וקליטתם המיטבית בישראל: במערכות החינוך, בצבא, בהשכלה הגבוהה ובחברה.

בפרט יש לציין את פעילותו הענפה לעידוד עליית צעירים מבריה"מ לשעבר וקליטתם של עשרות אלפי סטודנטים בישראל בתקופה קצרה, לאחר נפילת מסך הברזל.

חנוך העריך מאד את תרומתה של עלייה זו לחברה הישראלית וראה בשילובם סיפור הצלחה. כמו כן, חנוך קידם את שילובם של יוצאי אתיופיה בחברה, וראה בצעירי העדה כמובילי השינוי ומנהיגות העתיד. הוא יזם והוביל עשרות פרויקטים ותכניות במשרד ומחוצה לו לטובת נושא זה.

בכל תפקידיו, נושא הצעירים והסטודנטים העולים היה קרוב לליבו והוא ראה במינהל הסטודנטים כגוף מוביל ומשפיע בעולם העלייה והקליטה.

חנוך היה ממקימי תכנית שח"ק (שירות חברתי קהילתי) ועל כך החליט המשרד להעניק את מלגות ההצטיינות של שח"ק, על שמו. 

חנוך צמיר ז"ל ושרת העלייה והקליטה, חה"כ סופה לנדבר.

19/12/2016

בתקופת יום הכיפורים 1973
חנוך צמיר ז"ל (1948-2016), ממובילי נושא העלייה והקליטה בישראל.